Waar blijft het debat?

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu Oct 18 09:28:14 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Ik zal je hele betoog hier niet meer onder weergeven, want het is me nogal
een lap tekst, maar ik kan me helemaal in je verhaal vinden. Ook ik heb
afgelopen zondagavond de documentaire van Donald Stones(?) over Afghanistan
sinds 1989 gezien. Daar was op geen enkele manier meer sprake van een
rechtsstaat. Het sneed me door de ziel om te zien hoe intelligente jonge
vrouwen, die perfect engels spraken (en kom daar maar hier eens om),
gedwongen waren zich te verhullen in antimiltvuurverpakking avant la lettre
en als er iets niet klopte, door iedere willekeurige geitenneuker geslagen
konden worden. Ik hoop dat aan dat regime een eind komt, maar geloof er
niets van, dat het huidige Noord Afgaanse verzet een redelijk alternatief
kan vormen.

Op naar de trein, als altijd in angstige verwachting,

Tjerk