Geniaal verkiezingsprogram

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Oct 15 09:26:11 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lijsters,

Ik lees wat online samenvattingen van het nieuwste verkiezingsprogramma.
Naar ik begrijp is zoiets bedoeld om kiezers te trekken, en daarna om te
onderhandelen over regeringsdeelname.

De leiding wil 16 miljard nieuw belastinggeld investeren in zorg, onderwijs
en milieu. En verder moet er een kernkabinet komen van 6-7 ministers en de
rest wordt onderknuppel.

En waar haalt men het geld vandaan?

- Er komt een economische groei van gemiddeld 2,5%. - En dat bij een
laagconjunctuur die net is ingezet??

- De WAO moet verder worden opgeschoond. - Dat is nog geen enkele regering
gelukt omdat men alleen de slachtoffers wenst aan te pakken, niet de
arbeidsomstandigheden. Naar ik wel eens lees is bijna de helft psychisch,
dus ongeneeslijk in de huidige constructie. Moeten de WAO-ers naar
Afganistan dan?

- Vergroot een kernkabinet de bestuurlijke slagkracht, of vrgroot dat juist
niet de afstand tussen topbstuurders en uitvoerders? En wordt de
bureaucratie niet nog duurder?

Rammelt het programma zo omdat men de hoop op meeregeren bij voorbaat al
opgeeft?

Henk Vreekamp, Utrecht