Kabinet wil cryptografie gaan "reguleren".

Mark Koek mark at KOEK.NET
Sun Oct 14 20:42:58 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels schreef:
> Tot as zaterdag bestaat er nog geen concept-verkiezingsprogramma.

Nu wel, maar over dit specifieke onderwerp kan ik er zo gauw niks in
vinden -- dat snap ik wel, je wilt er geen gigantisch boekwerk van
maken.

Overigens hoorde ik Thom de Graaf (u weet wel, die outsider die het
tegen ieders favoriet van Meeteren wil opnemen in de strijd om het
lijsttrekkerschap ;-) vanmiddag geruststellende dingen zeggen op de
radio, in de zin dat van allerlei zaken die nu onder het mom van
'terrorismebestrijding' worden voorgesteld eerst maar eens goed moet
worden bekeken of ze wel echt helpen tegen terrorisme.

Het "reguleren" van encryptie voor particulier gebruik kan die toets
in elk geval niet doorstaan. Net zomin als dat "Crime in
Cyberspace"-verdrag trouwens, dat heeft er zelfs helemaal niks mee te
maken.

Mark

PS Complimenten voor het concept-verkiezingsprogramma! Ik heb het nog
niet tot in alle detail gelezen, maar tot dusver ben ik enthousiast.
Het enige waar ik het echt niet mee eens ben is de vaste boekenprijs,
maar dat puntje zullen de leden op het congres wel op de i zetten...
:-)