Bewijzen

H. van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Oct 6 14:17:09 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 07:57 06-10-2001 Saturday, Henk Vreekamp wrote:

>Eerst even voorkomen dat het nog erger wordt.

En hoe had u dat gedacht te doen? Afganistan bpmbarderen? Humanitaire ramp
twee maal de omvang van Kosovo veroorzaken. Bin Laden ontvoeren? Martelaar
kweken met alle aanslagen die het gevolg zijn. Bin Laden doodmeppen en al
zijn vriendjes bovendien? Onmogelijk, zijn netwerk opereert namelijk
dusdanig decentraal en fijnmazig dat de draak drie nieuwe hoofden krijgt
waar één hoofd wordt afgehakt. Wel eens van een SPIN gehoord: een segmented
polycephalic ideological network? Lg ik gaarne een keer uit, het komt erop
neer dat netwerken van deze soort niet uit te roeien zijn.

Wordt het niet eens tijd de wèrkelijkheid onder ogen te zien? Of moetn we
de komende maanden langzaam aanzien hoe de kant het schip keert? Ik vrees
het wel.

De enige oplossing: nu de tijd rijp is (internationale anti-terreur
solidariteit) een internationaal Hof van Justitie tegen Terreur en
Oorlogsmisdaden oprichten, onder toezicht van VN, met onafhankelijke
rechters, met aanklagers en verdedigers, met vastgelegde rechtsstatelijke
procedures, en met universele rechtsmacht.

Het is nu: de beschaving of de barbarij.