Echte integratie islam

Fri Oct 5 16:42:31 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 12:11 05-10-2001, Henk Vreekamp wrote:

>We moeten
>deze interne kritiek bevorderen door moslims te vragen naar de reden waarom
>ze migreerden. We moeten hen duidelijk maken dat zo'n proces van zelfkritiek
>al lang bestaat binnen het christendom, en dat deze kritiek vaak gepaard
>ging met toenemende rijkdom.

Lijkt me een nogal bevoogdende manier van doen.
Overigens bestaat er heus wel zelfkritiek binnen de
moslimgemeenschap.
We moeten, denk ik, niet de fout maken om wat er momenteel
via de media tot ons komt te beschouwen als de waarheid
over de moslims in Nederland.

Erik vdMb

   E.P. van den Muijzenberg / Amsterdam / http://www.ernst.vuurwerk.nl