Angst voor debat?

H. van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Oct 4 16:26:19 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 15:18 04-10-2001 Thursday, Joris van den Wittenboer wrote:

>Maar het vuur lijkt soms wat gedooft wat betreft die
>democratisering. Misschien begrijpelijk nadat je veel tijd hebt besteed
>eraan terwijl er niets van komt ... Hein.... De vraag is dus... waarom gaat
>jou dat niet overkomen?

Dat gaat mij ook overkomen. Ik heb geen enkele illusie. Echter: als je de
termijnen van volksvertegenwoordiger-zijn terugbrengt tot maximaal 2 (dus
acht jaar) dan is de kans dat je zoiets overkomt minder. Eén termijn lijkt
me te kort (je doet dan alleen ervaring op). Drie termijnen (12 jaar) maken
je -zonder dat je het door hebt- tot een jargon verspreidend vergaderdier,
tot een doorgezeten parlementsmeubel en/of tot een Haagsche blablazombie.
Nou ja, ik overdrijf wat, maar daar heb ik geen zin in.

Hein Westerouen van Meeteren