amerikaanse onwetendheid

Eibert van de Streek streeke at IAE.NL
Thu Oct 4 14:34:12 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hallo Joris,

Op deze analyse heb ik toch wel wat op aan te merken. Mijn ervaring met
Amerikanen en veel andere landen is toch dat Amerikanen (niet allemaal
natuurlijk) zeer weinig weten van de rest van de wereld en wat daar speelt.
Zelfs indianen midden in de Amazone wisten me te vertellen waar Nederland
ligt, wat onze hoofdstad is, etc.
Ik denk dat dat de schuld is van het TV systeem daar, dat is wel erg
non-informatief. CNN biedt wel leuke live-TV maar verder wordt je
er niet veel wijzer van. Ben benieuwd wat jullie daarvan vinden.

Mvg,

Eibert van de Streek