Olga in de bocht

Gerrit van Malkenhorst g.vanmalkenhorst at DDSGOUDA.NL
Tue Nov 6 19:53:11 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Lijstgenoten,

Onderstaand een stukje van de Telegraaf-website van vandaag.
Zou het goed geciteerd zijn?
Zo ja, dan geef ik maar geen verder commentaar, want ik heb er geen
woorden voor!

met vriendelijke groet
Gerrit van Malkenhorst
Gouda

http://krant.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/bin.politie.wijn.voelen.flessen.html

D66: Geen wijn in kerstpakket voor de politie

      Van een onzer verslaggevers

        DEN HAAG - Als het aan D66 ligt zijn in de kerstpakketten van de politie voortaan alcoholvrij. Een deel van de allochtone agenten zou
zich kunnen storen aan flessen wijn in het pakket omdat zij volgens hun islamitische geloof geen drank mogen nuttigen. ,,Dan voelen zij zich
niet serieus genomen'', aldus Tweede-Kamerlid Scheltema.
Volgens de fractie doet minister De Vries van Binnenlandse Zaken niet genoeg om de cultuur binnen de politie zo te veranderen dat =
allochtonen zich meer welkom voelen. De flessen drank vormen slechts een van de talloze kleine voorbeelden die het voor allochtonen niet =
aantrekkelijk maakt om zich in het blauw te hijsen, zo zei zij gisteren tijdens een overleg in de Tweede Kamer over de politie.