electronische verkiezingen

Thu May 24 12:01:13 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik vind het altijd een goed idee om het mensen makkelijker te maken hun
stem uit te brengen...
Want anders hebben de mensen die het dichtsbij het stemlokaal wonen het
meeste invloed, die gaan ook wel als het regent e.d. Ik snap wel waarom jij
een beetje huiverig bent...De geringe invloed die jij met je stem kan
uitbrengen wordt groter naarmate er minder mensen stemmen :-))
Maar dat si voor mij geen reden om het niet makkelijker te maken voor
mensen om te stemmen. Ik zou niet naar een systeem toe willen als bij bv
D66 waarbij je geld moet betalen en naarmate je verder het land in woont
meer geld om je stem te laten gelden....
Groet Joris

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik vindt het een heel goede zaak dat de mogelijkheid geboden gaat worden
> thuis via Internet te stemmen.
> Vanuit het oogpunt van dienstverlening en gemak.
> Wat anders is het als deze voorziening ertoe moet dienen het
> opkomstpercentage te verhogen,
> om daarmee de tanende legitimiteit van ons politiek/bestuurlijke bestel
op
> te krikken.
> Als de gemiddelde burger echt genoeg krijgt van de geringe invloed die
> [...]
tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66