van Boxtel

Mon May 21 18:58:09 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder,

 Mark Koek <mark at koek.net>:
>Niets. Het kan echter zo zijn (dat weet ik niet zeker, maar het kan) dat
>het beter werkt om stedelijke gebieden te scheiden van natuurgebieden.
>En dan moet je groter durven kijken dan de stadstaat Nederland..

 Maar er IS geen stadstaat Nederland.

 Ik, eerder,
>- Hoe stop je het voller worden wanneer Nederland vol is anders dan
>  door oorlog en besmettelijke ziekten ?

 Mark Koek:
>Wat doen we nu als een straat volgebouwd is? Oorlog? Besmettelijke
>ziekten? Welnee, die straat is gewoon vol, en als er meer mensen in die
>straat willen wonen, dan gaan de prijzen omhoog.

 Dus Nederlanders wordt onbetaalbaar voor Nederlanders om in te wonen ?
 Is dit allemaal niet wat vreemd ? Waar komen al die mensen te wonen die
 zich Nederland niet kunnen permiteren ? Waar blijft de alsmaar aanwas-
 sende bevolking als alle straten vol zijn ? Schieten we ze af of zo ?

 Mark Koek:
>Juist hierom kennen we het kapitalisme - zodat we geen oorlog en
>pestilentie nodig hebben om schaarste op te lossen.

 Ik vind dergelijke opmerkingen heel erg. Als je zoiets voor de grap zou
 zeggen, okee. Maar je verkondigt hier het recht van de sterkste. 'Wie het
 zich kan permiteren, hoeft niet naast een Marokkaan te wonen', 'wie een
 leuk inkomen heeft, hoeft z'n wijk niet uit', 'laat iedereen de tering
 krijgen, ik red me wel', 'de maatschappij kan me de kanker krijgen.'
 Dat zeg je eigenlijk.

>Hoe dan ook, ik vind het niet van visie getuigen om dit soort globale
>problemen met alle geweld binnen de grenzen van een minuscuul gebied als
>Nederland te willen oplossen.

 Maar het GAAT om Nederland ! Dit soort onzin maakt van de stadstaat
 Nederland 1 grote achterbuurt...

 Maar goed, dus is nu precies waarom ik GEEN liberaal ben. Ik vind dit
 soort zaken dus echt bar en boos.