van Boxtel

Sun May 20 15:55:34 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder,
>Er wordt juist NIETS gezegd dat wat dan ook ter discussie stelt. Er wordt
>keurig voort geborduurd of wat politiek correct is. Dat kennen we nu wel.

 Remko de Knikker <remkodeknikker at HOTMAIL.COM>
>Remko: Eerst noem je het een taboe om erover te praten en nu weer politiek
>correct om erover te praten???? Of het een of het ander...

 Het gaat om de richting waarin. Van Boxtel doorbreekt geen taboe door iets
 ter discussie te stellen. Hij doet exact het tegenovergestelde: hij trekt
 de politiek-correcte lijn juist tot in het absurde door. Met zijn opstel-
 ling laat hij zien wat er achter dat politiek-correcte denken schuilgaat.
 Ik neem aan, dat het geen ironische opmerking van hem is als hij de
 landsgrenzen wijdopen wil zetten voor economische immigratie en de mening
 verkondigt dat er veel te weinig (!) immigranten in Nederland zijn...

 Joris van den Wittenboer" <jwittenboer at home.nl>
>Waarschijnlijk is het niet omdat in sommige landen
>het aantal kinderen groot is doordat dat een "verzekering" is voor een
>goede oude dag......

 Dat is nu precies wat van Boxtel vindt. Wij Nederlanders planten ons te
 slap voort (toch het dichtsbevolkte land ter wereld) en dus moeten
 buitenlanders voor ONZE oude dag komen zorgen. Het Romeinse Rijk in
 z'n nadagen...

 Zoiets is een pathologische redenering. Als die immigranten oud en grijs
 zijn, importeren we er dan nog meer om voor die immigranten te zorgen
 en als die weer oud zijn, dan nog meer ? Een tijdje geleden was er
 inderdaad een warhoofd van de werkgevers (meen ik) die vond dat op die
 wijze het aantal inwoners van Nederland tot boven de 50 miljoen zou
 MOETEN groeien.

 Dat soort meningen laten zien hoe geschift het geloof in de economische
 groei en politieke correctheid is. Voordat die 50 miljoen bereikt wordt,
 beginnen we elkaar toch echt wel uit te moorden. Trouwens, het gaat nu
 reeds fout: heb je weer die maffe spoorwegen die oudere Marokkaanse
 mannen GRATIS wil vervoeren zodat die er voor kunnen zorgen dat Marok-
 kaanse jongeren in trein of op het strand geen berovingen plegen of gaan
 kaasrammen.

 M'n hemel, wat worden we toch gek...