Integriteit openbaar bestuur

Fri May 11 15:42:42 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 23:45 10-05-2001, Henk Vreekamp wrote:

>huize. Eigenlijk alleen de journalistiek (Het Parool) en een of andere
>jonkheer bij het GVB maakten er zich druk om. De politiek kroop in haar schulp.

Correctie: naar het zich laat aanzien is die jonkheer - ik neem
aan dat je GVB-directeur jonkheer Andre Testa bedoelt? - juist
zelf een van de graaiers!

>Laten we nu gewoon erkennen dat grote partijen vaak op het vlak van
>corruptie grote missers maken en ons niet alleen focussen op Rotterdam in de
>persoon van Peper, een briljant socioloog, charmeur en een uiterst arrogant
>bestuurder. Wanneer wordt er eens schoon schip gemaakt onder die
>verslonzende Amsterdammers?

Wethouder Groen moest vertrekken wegens prive-reisjes ten
laste van de gemeenschap. De fraude bij het metro-bedrijf
is strafrechtelijk aangepakt. Het hoofd van het bureau
integriteit is overgeplaatst wegens ontoelaatbaar geachte
banden met taxidirecteur Grijpink.

Erik vdMb

   E.P. van den Muijzenberg / Amsterdam / http://www.ernst.vuurwerk.nl