Maxima als geneesmiddel tegen MKZ

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Mar 30 01:47:16 CEST 2001

Henk,

Ik ben toch nieuwsgierig. Iedereen heeft het vanavond over de aan te kondigen verloving, maar het is officiëel door geen enkele instantie bevestigt. Het enige, wat gebeurd is, is dat alle fractievoorzitters bij Wim Kok zijn geroepen. Daaruit wordt afgeleid, dat de verloving nu aanstaande is, en ik heb hier al uit het afwijzen van de klacht tegen schoonpappa geconcludeerd, dat de verloving dan nu wel aanstaande zal zijn. Maar, stel je eens voor, dat Wim Kok alle fractievoorzitters bij elkaar heeft geroepen, doordat hij zo is geschrokken van alle boerenprotesten en boegeroep tegen hem, om een heel andere koers te gaan voeren bij de aanpak van MKZ: Nederland gaat dwars in tegen het beleid van de europese commissie en besluit morgen preventief te gaan inenten. Zo'n besluit heeft nogal wat consequenties voor Nederland als staatkundige eenheid binnen de EU en hij heeft dit willen toetsen bij alle partijen, nu het om een zaak van nationaal belang gaat. Wellicht is dit wishful thinking, maar het zou me wat zijn.

Groeten,

Tjerk
    -----Oorspronkelijk bericht-----
    Van: Henk Minnaert <henkminnaert at hotmail.com>
    Aan: d66 at nic.surfnet.nl <d66 at nic.surfnet.nl>
    Datum: vrijdag 30 maart 2001 0:50
    Onderwerp: Maxima als geneesmiddel tegen MKZ

    REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
    Dat noem ik nog eens crisismanagement! Terwijl iedereen bezig is met een virulente crisis die de hele Nederlandse bevolking bezighoudt, - en zeker de traditionele aanhang van het koninghuis, de agrarische sector-, gebruik maken van de MKZ-turbulentie, en dan komen met een `geneesmiddel', het sprookje: de verloving van Willem Alexander met Maxima, - een kwestie die eveneens als een splijtzwam de bevolking bezig is te infecteren. Een crisis homeopathisch met een potentiële crisis bestrijden! Kok kon zich geen betere samenloop van omstandigheden wensen. Slim evenwel van hem om er ook gebruik van te maken. Wie zich nu nog druk gaat maken over pappa Zorreguieta (onder Videla nota bene ooit minister van landbouw!), kan rekenen op flinke tegenwind van het volk dat wel weer iets mooiers wil dan economische gezondheidsproblemen en nu zeker geen zin heeft in gewetenspolitiek. Helaas, het republikeinse verzet tegen het Maximale koningshuwelijk staat op achterstand. Was dit zo'n `goed moment' waar Kok op zat te wachten om met het nieuws naar buiten te komen?

    Mvg, Henk

    ********** Dit bericht is verzonden via de informele D66 discussielijst (D66 at nic.surfnet.nl). Aanmelden: stuur een email naar LISTSERV at nic.surfnet.nl met in het tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66 Afmelden: stuur een email naar LISTSERV at nic.surfnet.nl met in het tekstveld alleen: SIGNOFF D66 Het on-line archief is te vinden op: http://listserv.surfnet.nl/archives/d66.html **********