No subject

Mark Koek mark at KOEK.NET
Fri Mar 23 16:22:48 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

raimond de tempe schreef o.m.:

> Ofwel - waar zijn wij nu mee bezig? Het brengt meer op in de handel om niet
> te behandelen (in te enten) vanwege de opbrengst.

Die rekensom is nogal simplistisch inderdaad. Wat dat leert is echter
niet - zoals sommige "terug naar de natuur"-freaks alweer opgewonden
beweren - dat rekensommen ueberhaupt fouteboel zijn, maar dat economen
weer eens een te simpel rekenmodel hebben toegepast..

> Het is ook goedkoper om al
> onze zieken en oude mensen niet te behandelen, maar ze in te leveren, ze af
> te laten maken en te verbranden. Ik kan het niet laten, maar het herinnert
> mij jaren aan iets wat hier in Europa woeedde, en later ook elders. Mijn
> vriendin is net ingrijpend geopereerd. Wat kost dat niet aan de gemeenschap.
> Ofwel - waarom denken die bureaucraten alleen aan geld? Schimpen ze ons om
> het idee van euthanasie, maar accepteren ze zelf de brandstapels? En zij
> vertegenwoordigen ons - mij? De Eichmannen! Wie sprak daar van vergeven?

Natuurlijk worden dieren in de industriele landbouw op een ontoelaatbare
manier mishandeld, maar als je dat op dezelfde waarde schat als de
mishandeling van mensen ben je verkeerd bezig.

Om te beginnen heb je met deze bijdrage de slachtoffers van Eichmann
ernstig beledigd door ze op een lijn te stellen met koeien, varkens en
schapen die worden vernietigd om de verspreiding van een ziekte tegen te
gaan.

Mark Koek