Radiostilte vervangt poldermodel

Herman Beun Herman.Beun at YUCOM.BE
Mon Mar 12 01:21:26 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp schreef:

> De openbaring van de Finse: de moorden zijn
> absoluut niet geprovoceerd door Albanezen om
> zo de NATO uit te lokken tot ingrijpen.
[snip]
> Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid hebben
> Serven inderdaad gemoord.

Jawel, maar de vraag is toch hoeveel. Een van de andere Finse
openbaringen was als ik mij niet vergis, dat het beroemde bloedbad van
Racak, dat zo'n belangrijke rol speelde bij de rechtvaardiging van de
NAVO-bombardementen, helemaal niet heeft plaatsgevonden. Eerder is al
bekend geworden dat het aantal doden dat is Kosovo gevallen was voordat
de NAVO ingreep 2 à 3.000 was, en niet 10.000 zoals de NAVO ten tijde
van het ingrijpen stelde. Dit dan weer afgezet tegen het aantal van 500
Servische burgers (militairen dus niet meegerekend) dat is omgekomen als
gevolg van de NAVO-bombardementen.

> Weg Joego-pacifisme en geleuter van VPRO e.a. De NATO
> greep terecht in - er dreigde inderdaad een tweede
> massamoord in voormalig Joegoslavie, na Bosnie e.d.

Tja, misschien, ik weet het niet. Overtuigd dat het netto-resultaat
positief is ben ik iig nog niet. Het valt me nog steeds moeilijk om die
stank van propaganda uit mijn neusgaten te bannen.

Enne... was het nu het Joegoslavië-tribunaal, of oud-CIA-baas Walker die
twee jaar radiostilte heeft afgedwongen over dat Finse rapport? Cui
bonum?

Herman Beun                  http://www.bigfoot.com/~hermanb/
HermanB at bigfoot.com                       Brussel, Vlaanderen
European Parliament, ELDR (NL-D66), http://www.vanderlaan.net
*representative democracy is a contradiction in 4 year terms*