oog om oog

H. van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Mar 11 23:04:22 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 22:03 11-03-2001 Sunday, Henk Vreekamp wrote:

>Weg Joego-pacifisme en geleuter van VPRO e.a. De NATO greep terecht in - er
>dreigde inderdaad een tweede massamoord in voormalig Joegoslavie, na
>Bosnie e.d.

De NATO greep geenszins terecht in. De NATO aanvallen waren wederrechtelijk
en een oorlogsmisdaad tegen  het Servische volk. Een vorm van genocide. De
Serviërs zijn *als volk* militair aangevallen, waarbij talloze onschuldige
burgers zijn vermoord, door de NATO. Ook dit was een vorm van massamoord.
De eerdere (nu waarschijnlijk bewezen) massamoord door de Serviërs in
Kosovo gepleegd was *eveneens* een oorlogsmisdaad. Maar in een redelijk
ontwikkelde beschaving dient de ene oorlogsmisdaad niet als ketenreactie de
volgende oorlogsmisdaad op te roepen. Dat is oog om oog, tand om tand. De
NATO diende de beschaafdste te zijn, en was het niet.
Ik weet nu beschavingspeil de Heer Vreekamp bezit.