Vrijheid van meningsuiting voor de Willem Alexander

Marc Enschede m.enschede at BOPPELANS.ORG
Wed Mar 7 22:20:07 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik twijfel al lang aan onze monarchie. Het is niet democratisch en je weet
nooit wat het volgende staatshoofd voor ons in petto heeft, maar vooral
twijfel ik omdat wij onze prinsjes en prinsessen levenslang dienstplicht
opleggen. Zij dienen het vaderland te dienen terwijl niemand ze heeft
gevraagd of ze dat wel willen. Met name dit laatste is voor mij reden om
tegen de monarchie te zijn. Ik noem mijzelf dus republiekein.

Het gebrek aan vrijheid van meningsuiting vind ik des te schrijnender in het
geval van Wim Koks draai om de oren richting Willem-Alexander. Deze hele
situatie gaat Willem zodanig aan dat hij persoonlijk het recht moet hebben
z'n mening te kunnen geven en zich te verdedigen, gelijk ieder ander uit ons
land dit kan.

Tevens hoop ik dat alle parlementariërs, die zichzelf republikein noemen,
onvoorwaardelijk voor een huwelijkswet zullen stemmen, daar het gaat om een
van de persoonlijkste en belangrijkste beslissingen uit Willems leven en ook
hij het recht heeft zijn leven op zijn manier in te vullen.

mvg,
Marc Enschede.