Verdrag van Nice

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Sun Jun 10 11:39:35 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In dit kader is het misschien interssant te melden dat de Ieren het verdrag
in elk geval verworpen hebben. Het lijkt erop alsof het Verdrag van Nice ipv
uitbreiding tot een kleine EU zal leiden. Het lijkt me dat het weer een
teken is dat de burger niet wilof niet begrijpt wat er in godsnaam gebakken
wordt in Brussel of was het nu Strassburg? Het is trouwens absurd dat ook nu
weer de NEderlandse burger geen directe stem heeft mbt het verdrag terwijl
allerlei landen om ons heen D66-inealen voorbij streven met de referenda.
Dat de stemmingen niet op internet staan lijkt me overigens niet de reden
dat de burger zich geen zier interesseert voor de EU. Dat er geen werkelijke
burgerlijke macht bestaat in de EU wel.