Onbeleefd Nederland

Thu Jun 7 22:30:17 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Dat LN niet bepaald bij mij hoort, dat vermoedde ik al maar dat het zo
 erg zou zijn... neen, dat had ik niet gedacht. Bedankt, programma-makers
 van Zembla.

 LN is inspelen op de onvrede over het politieke bestel. Niet daaraan iets
 willen doen (veranderen of zo) maar zich op basis van de onvrede een
 aanhang verwerven. Geen wonder dat daar zoveel ex-CD'ers op afkomen -geef
 ze eens ongelijk.

 Het grote probleem van het politiek bestel is het nihilisme en dus valt
 LN dat niet aan maar speelt er handig op in. De politiek van vandaag gaat
 nergens meer over en dus sticht men een partij die 'dat nergens over gaan'
 tot uitgangspunt maakt van het politieke denken. Getverderrie; het absolute
 dieptepunt lijkt daarmee bereikt. Kan het erger ?

 Ook opgevallen ? Het LN partij-logo komt schaamteloos overeen met dat
 Esso-ontwerp van de CD. Het wil er niet bij mij in dat zoiets op toeval
 berust.

 Marc Fluks, Amsterdam