FW: Even weer brallen

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Thu Jun 7 21:29:27 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Misschien weer even naar het abstracte/algemene toe van het probleem...

Als het problemen betreft hebben we grotendeels te maken met 2 soorten
problemen mbt immigratie:
problemen voor de bestaande maatschappij en
problemen voor de nieuwkomers.
De problemen voor de nieuwkomers zijn wat mij betreft, zover ze de
grondrechten van elke Nederlander overstijgen, het probleem van de
nieuwkomer zelf, waar ze dus ook zelf wat aan mogen doen. Het is niet erg
liberaal van VanBoxtel dat hij staatspensionnen will oprichten, van de wieg
tot het graf staat ver van mijn liberale eigen verantwoordelijkheid af. Veel
sociale problemen mbt immigratie zou de overheid aan de immigrant zelf
moeten overlaten.
MBT het eerste soort problemen (criminaliteit veelal, hoewel dat voor een
deel een algemeen probleem is) heeft de overheid wel een plicht om te waken.
Dat lijkt hier niet aan de orde, wellicht overspeelt VanBoxtel inderdaad
zijn hand hier ...