Virus

Jos Horikx jhorikx at CHELLO.NL
Mon Jul 30 13:34:34 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 08:56 30-7-01 +0200, Jongen, Bert wrote o.a.:

>Mijn excuses voor het zenden van een virus. Ik was gewaarschuwd en heb geen
>attachment geopend. Nu blijkt dat alleen al het aanklikken van de e-mail
>voldoende is om het virus binnen te halen. Dat wist ik niet. Ik heb het
>virus inmiddels verwijderd.

Driemaal raden: je hebt Outlook express?

Het is de strategie van die onderneming alles zo onbegrijpelijk te
maken dat mensen niet meer weten hoe hun eigen computer werkt
(op het vlak van communicatie met andere computers) dat ze denken
dat het aan zichzelf ligt, dat onbegrip en dat ze daardoor tot in lengte
van dagen volledig van Microsoft afhankelijk blijven.

Zelfs overheden werken mee aan die taktiek omdat zij door
Microsoft-ge-orienteerde ontwerpers hun eigen websites laten
bouwen. (die dan dus niet meer platformonafhankelijk zijn)

Zelfs politieke partijen werken mee aan die taktiek omdat ze het
via mailinglijsten vaak toelaten dat er als attachment doc-files
worden verstuurd zie überhaupt geen normaal leesbare tekst
opleveren op andere platforms.

Er is maar één deugdelijke remedie: Gooi zoveel mogelijk Microsoft
produkten de deur uit (om te beginnen Outlook, schaf Eudora aan),
zorg er en de toekomst voor dat communicatie platformonafhankelijk
plaatsvindt.

Met vriendelijke groet,

JH