VIRUSALERT was: Re: EN Unit 1

Jos Horikx jhorikx at CHELLO.NL
Mon Jul 23 20:54:55 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 19:44 23-7-01 +0200, Jos Horikx wrote o.a.:

[ onderwerp: sircam virus c.q. worm ]

>Als ik wat meer gegevens heb horen de mensen bij wie het per
>ongeluk toch geopend is wel wat er aan te doen.

Het is een ingewikkeld ding. Ik raad iedereen aan om ten
eerste de zgn "trial versie" van een gerenommeerd anti-virus
programma binnen te halen (en te gebruiken!). Dit staat op:

http://www.grisoft.com/html/us_trial.cfm

(andere gerenommerde anti-virus programma's zoals Norton of
McAfee zouden ook moeten werken, *mits* de lijst van virus-
definities geactualiseerd is!)

Het is (binnen een tijdslimiet van 30 dagen) gratis. Daarna
zou je moeten betalen maar dat is voor een eenmalige test
dus niet nodig. Zelf heb ik fake-informatie ingevuld op de
rode velden op de betreffende pagina anders loop je de kans
dat je naam en adresgegevens verkocht worden aan adverteerders.

Daarna kan er nog steeds iets fout gaan omdat er intussen al iets
veranderd is. Om dit te repareren haal je UNDO.ZIP binnen vanaf
http://www.mcafeeb2b.com/naicommon/avert/avert-research-center/tools.asp

Als iemand niet weet hoe met gezipte files om te gaan, die mailt me
maar even dan stuur ik de ge-unzipte file wel even retour...

Met vriendelijke groet,

JH