zweeftrein

Theo Veltman theoveltman at HOTMAIL.COM
Sun Jul 15 22:04:06 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Enkele tegen:
a. milieu effecten die onderschat lijken te zijn;
b. bewoners in de regio die niet op zo'n trein zitten te wachten, bang voor
een zodanige influx van randstadters, dat hun eigenheid en tempo danigheid
zal wijzigen waardoor de leefstijl (en daarmee de kwaliteit van leven voor
hun) af zou nemen;
c. kunnen we die miljarden niet beter besteden?
d. weten we zeker dat deze technologie de technologie is waarmee we straks
nog willen reizen?
e. .......

Als regelmatige (trein)reiziger, forens eigenlijk, van Amsterdam naar
Groningen, ben ik overigens dik voor. dat spreekt........ Alhoewel: de 2,5
uur in de trein nu naar G geeft heel veel tijd om even lekker bij te komen,
mijn stukken te lezen, me op de dag in te stellen en de 2,5 uur terug geeft
tijd om even wat zaken af te ronden, mensen tebellen en zaken te regelen, me
los te koppelen van het werk en me voor te breiden op een avond......
Met een zweeftrein is het 1,5 uur heb ik me laten vertellen, mits men niet
teveel tussenstations bouwt....... Is dat ene uur heen en dat ene uur terug
zoveel geld en gedoe waard?

groet