Ambtenaren moeten homo's trouwen ?

Sun Jul 8 17:28:45 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein gegint met een antwoord te geven.

> kreeg
>
> Welk geweten verzet zich tegen het schoonmaken van WC's? "Minderwaardig
> werk" heeft niets te maken met geloofsovertuiging of
> wereld/levensbeschouwing. De rechter zal uitmaken wat wel/niet een
terecht
> beroep is op grondwet en EVRM. Racisme is bijvoorbeeld nooit een
acceptabele
> grond. Hoe overtuigd iemand ook is van zijn eigen superioriteit.

Nu komen we dichterbij..... maar we zijn er nog niet. Je bedoeld dus dat
alleen de "reguliere" geloofsovertuigingen etc... Waarom zou dat geen
"levensovertuiging"kunnen zijn? een mens voelt zich dan in die zin niet
waardig genoeg om dat werk te doen. Ik vind de grens tussen wat wel
geaccepteerd wordt en wat niet dus niet helemaal duidelijk. En je hebt nog
geen antwoord gegeven op de vraag of die bakker het nu ook mag doen, en die
brandweerman etc.
Waarom is racisme nooit een acceptabele grond maar het niet willen
dienstverlenen aan homos wel? of is dat ook geen acceptabele grond?

> De Bijbel geldt meestal wel als grond.

maar die is weer multi-interpretabel... stel dat iemand de bijbel zo leest
dat hij geen toiletten moet schoonmaken. ik weet het...allemaal erg
verzonnen enzo. maar heeft iemand in principe dat recht dan?
ik ben benieuwd, ik kan het me niet voorstellen. en hoe zit het met de
rechters die het bepalen? een gelovige rechter zal misschien eerder de
motivatie van eengelovige accepteren dan een niet-gelovige rechter etc etc.

Groet joris