FW: meevaller 8 miljard

Guillaume guillaume at RAKETNET.NL
Wed Jul 4 20:33:11 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> 1. Ongelijk verdeelt vermogen zorgt alleen voor sociale onrust als er
> sprake is van criminele handelingen wat impliceerd dat de criminele
> handelingen zorgen voor de sociale onrust en niet het vermogen;
> 2. Vermogen van boven een milliard is wel degelijk te bevatten,
> behalve door mensen die hier niet naar toe hebben kunnen groeien;
> persoonlijke stabiliteit en evenwicht is hier een voorwaarde voor
> 3. Mensen die die persoonlijke stabiliteit niet hebben zullen zeer
> waarschijnlijk ook nooit zo'n vermogen op kunnen bouwen of te beheren
> [...]

1 onbewezen stelling, tenzij het vergaren van meer dan een miljard als
criminele handeling ken en moet worden gezien.

                Wel degelijk bewezen stelling; kijk naar Ferdinand Marcos, Milosevic;
Causescu, etc..

2 onbewezen stelling, en zeker geen uitspraak van een iemand met een
persoonlijke stabiliteit en evenwicht.

                Beredeneerde stelling (Soi) win een milliard in de loterij en je weet niet
wat je overkomt; werk ervoor gedurende          jaren en je went eraan. Echt!

3 mist elke logica en onbewezen. Die zal nooit zo'n vermogen bijeen brengen.

                Dat zeg ik dus! Nooit bijeen brengen!

4 Workaholics zijn er in alle soorten en maten. Er zijn er zelfs die als
gevolg van een psychische aandoening geld en macht moeten verwerven.

                Dat zijn geen workcaholics maar narcisten. En dan ook meteen zo'n beetje
de enige uitzondering op de regel.              Waarmee we meteen een stukje Donner
introduceren, want 1/3 van alle Wao-ers zit in de Wao vanwege psychische
redenen en die zouden daar dus niet zitten als ze zo buitensporig rijk
zouden zijn!

Gegroet, Guillaume