Opschudding II

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Jan 30 14:58:12 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Mark Giebels" <m.m.t.giebels at wb.utwente.nl>
To: <D66 at NIC.SURFNET.NL>
Sent: Tuesday, January 30, 2001 2:14 PM
Subject: RE: De Milliano telt z'n zegeningen

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ik neem hem zeer serieus. Het feit dat hij zich terugtrekt omdat hij zich
> tezeer onwelkom voelt in de kamer mag de kamer zich zeer aantrekken.

Dat begrijp ik niet zo. Hij wilde de gevestigde otrde een poepje laten
ruiken. dat poepje rook inderdaad, en iedereen riep bêh...wat ruikt dat
poepje. Blijf dan voor dat poepje staan, en slik hem niet meteen in, zou ik
zeggen...

>Het  zegt veel over de naar binnen gerichte cultuur van Den Haag,

Dat wisten we allang. de Haagsche Kaastolp. Die uitdrukking spreekt
boekdelen. En die haagsche Stolp wordt bewoond door naar binnengerichte
stolpbewoners, die outsiders niet tolererern, of, als ze er niet omheen
kunnen, meteen integreren in het stolpse leven. Repressieve tolerantie
noemden we dat in mijn wildere jaren.

> Maar dat leden van andere partijen
> (incluis D66) deze voorgenomen stap zo fel hebben afgekeurd en ontraden is
> zeer betreurenswaardig.

Come on, zeg, die actie deugde ook niet. Het wás het stelen van een CDA
zetel, daar kun je toch niet omheen? Wat de man had moeten doen is dit: zijn
éénmansfractie de "CDA (A)" fractie noemen (A=Alternatief). Zeggen dat jij
de ware CDA-er bent, dat je het CDA verkiezingsprogramma wèrkelijk serieus
neemt en de andere CDA-fractie (de officiële) constant zal blijven
herinneren aan de oorspronkelijke lijn. Kijk, dán stond ie sterker (had ie
eigenlijk moeten doen toen ie over de kwestie van de Bosnische vluchtelingen
struikelde).

> Hoeveel zetels zou het CDA destijds trouwens met een De Hoop Scheffer
> programma en zonder Jacques De Milliano en Ank Bijleveld hebben gehaald?

Dat is uit te rekenen

> Ik  gok een stuk minder. Waarschijnlijk had de 'links/rechts'-verhouding
er in
> de kamer dan heel anders uitgezien. Over kiezersbedrog en zetelroof
> gesproken...

Leg uit....

> Nu maar hopen dat Marleen de Pater net zoveel leven in de brouwerij gaat
> brengen als Jacques de Milliano zou hebben gedaan.

dat kan je vergeten. Ze klinkt over de radio als een brave, loyale, super
serviele volger van de fractie en de Hoop Scheffer.

> Uiteraard zal dat niet
> gebeuren, en daarmee is er een interessante kans om Den Haag op te
schudden
> verloren gegaan.

Wanneer gaan wij van D66 dan eens aan de slag? Er is een wereld te winnen en
een partij te verliezen. PvdA wordt wakker, CDA wordt wakker, wanneer wij?
Of gaan we alles verliezen aan LN en de rest? Come on...het wordt tijd voor
een opschudding II......................