abortus

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Fri Jan 26 17:59:17 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hmm, natuurlijk brengt Ramon merkwaardige argumenten aan, maar
desalniettemin heersen deze nu in het WitteHuis, en dus erger nog,
bezuinigen ze op de mogelijkheden van een heleboel vrouwen recht te doen
gelden op hun eigen keuzes en mogelijkheden in het leven, hier is dus direct
de emancipatie (gelijkstelling, gelijke behandeling, emancipatie is zo'n
Heidegger-woord, die de eigenlijke issue neutraliseert: gewoon vrijheid dus!
Liberte, egalite!) ... mijn voorstel was dus, om hiertegen een duidelijke en
concrete tegenpolitiek, of ook progressieve, constructieve
'bevrijdingstheologie' tegenover te stellen namens de EU. Een beetje
Europese grandeur past hedentendage toch wel naar de isolationistische USA
toe...?? Het gaat hier direct om het levensgeluk van duizenden vrouwen....
(Ramon?)....
Overigens, helpen Ramon zijn standpunten natuurlijk ook, de 'vijand' van
gelijke behandeling, dus vrijheid, eigen authoriteit (dus ook
anti-monarchistisch (althans de erfelijke vorm) naar mijn mening) beter te
begrijpen, dus te bestrijden....
Wereldwijd is hier namelijk nog geen oorlog gewonnen... neem bijvoorbeeld de
Titanic-kapsels in Afghanistan (hoewel je daar vanuit cultureel oogpunt weer
heel gegronde redenen voor zou kunnen noemen..)
enfin...
Gewoon concrete politieke maatregelen dus...