abortus

Ramon Barends (D66) r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Fri Jan 26 14:05:05 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Waarom bemoeit men zich toch altijd met anderen? Welk persoonlijk belang
>heef men erbij om tegen abortus te zijn?
>
>Henk Elegeert.

Toevallig hebben we het bij Ichthus hierover gehad tijdens kring.

Argument is dat ook een ongeboren mens al leven is. Leven dat kostbaar is.
In Psalm 39 (dacht ik, of Ps.139) staat iets over dat God vanaf het begin je
leven en je levensdagen kent, vanaf dat je een vleesklomp bent. De
christelijke visie is dus ook dat je zuinig moet zijn op het leven, wat God
je gegeven heeft.

Dat, Henk, is het argument om tegen abortus te zijn.

Nu ben ik het hier ook niet 100% mee eens. Ik ben inmiddels wel van mening
dat de periode dat abortus gepleegd kan worden te lang is. Een periode van 5
weken moet voldoende zijn en alleen in noodgevallen (dus niet als de
skivakantie niet door kan gaan.)

Sociaal-liberale groet,
Ramon Barends, Nijmegen

Prive-mail sturen ? Dat kan op: r_barends at hotmail.com