[Re: De Milliano zelfstandig Kamerlid]

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Jan 19 23:50:25 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"H. van Meeteren" wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Prima. En ik heb daar een mening over. Moet ook kunnen (mag ook volgens de
> wet).
>
> (Wist je trouwens dat de wet me niet verbiedt mijn buurman kapot te
> treiteren? Als ik het sluw aanpak blijf ik precies binnen mijn wettelijke
> grenzen, maar ik kan hem niettemin psychisch tot wrak maken. Maar doen dan?

Ha... dus, je buurman rijdt niet toevallig motor, lid van een clubje
enzo? :-)

> De wet geeft me die mogelijkheid tenslotte....).

Grondwettelijk zou ik hiertegen bescherming moeten genieten, meen ik.

Maar goed, de boodschap is kennelijk: als het niet verboden is, dient
men het nog niet te doen.
Maar zo verwerpelijk vind ik de handelwijze van De Milliano ook weer
niet.

Ik begrijp dat de huidige fracties de bui al zien hangen en het tij
willen keren voor het te laat is.
Allemaal eigenzinnige fractieleden met eigen meningen en standpunten en
een eigen verantwoordelijkheid.

Doorbreekt De Milliano de fractiediscipline?

Hij lijkt in elk geval wel tegen een belangrijk principe aan te schoppen
met zijn handelen.
Maar zit hij daar namens het CDA en enkel namens het CDA?
Of is hij daar gekozen en zit hij daar namens de kiezer?

Dat hij niet rechtstreeks met voorkeurstemmen daar zit vind ik van
minder belang.
Het CDA heeft ook niet voorafgaand aan de verkiezingen medegedeeld dat
je enkel met je voorkeursstemmen tot gekozene wordt. Hoogstens....?
enkel gewezen op de mogelijkheid.

Is hij destijds bij het CDA weggetreiterd (hetgeen wettelijk niet
verboden is ;-)) en zet hij het CDA een hak (hetgeen wettelijk ook niet
verboden is ;-))?
Of ziet hij nu meer mogelijkheden dat waar hij voor zat/zit meer
gestalte te kunnen geven en voelt hij de tijdsgeest aan?

Ik hoor of zie maar weinig steekhoudende argumenten tegen De Milliano.

Henk Elegeert