[Re: De Milliano zelfstandig Kamerlid]

Fri Jan 19 20:51:57 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Prima. En ik heb daar een mening over. Moet ook
kunnen (mag ook volgens de
> wet).

Nou Hein?...... Dat is op het randje hoor :-)

> (Wist je trouwens dat de wet me niet verbiedt
mijn buurman kapot te
> treiteren? Als ik het sluw aanpak blijf ik
precies binnen mijn wettelijke
> grenzen, maar ik kan hem niettemin psychisch tot
wrak maken. Maar doen dan?
> De wet geeft me die mogelijkheid tenslotte....).

Ook op die vlakken vinden veel burgers de
wetgeving inderdaad niet bijster goed.
Geluidsoverlast....allerlei vormen van treiterij
waar je niks tegen kan doen....en waar de politie
ook niks tegen kan doen.... Zou de wetgeving dat
soort dingen ook niet beter moeten dichten Hein?
Kijk ik ben geen kenner van de wet zoals jij (al
zou ik hem natuurlijk moeten kennen :-)....... Dus
misschien geef ik een verkeerd voorbeeld...
Maar ook jouw voorbeeld vind ik niet vergelijkbaar
met iemand die zijn wettelijk gegeven recht om
volksvertegenwoordiger te worden nu claimt, ook al
is de manier misschien niet super netjes..... Dit
had erg makkelijk gedicht en dus voorkomen kunnen
worden......

Maar een mooie techniek om de discussie weer een
wending te geven....

Vind je nu dat ieder kamerlid dat zelf niet genoeg
stemmen heeft gehaald moet stemmen zoals zijn
fractie, of namens het program waarvoor hij
gekozen is?

PS. Het is vast niet wettelijk toegestaan dat je
iemand kapot treitert..... of is er geen middel
tot het verhinderen van stalking?
Jij bedoelt vast dat je het wel kan doen zonder
gepakt te worden......... Dat is wel wat
anders......Het mag vast wettelijk niet.....
En als het wettelijk wel mag moeten we daar maar
eens snel enige vorm van beleid op gaan
voeren.....

Groet Joris