[Re: De Milliano zelfstandig Kamerlid]

Fri Jan 19 19:43:32 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein schreef:

>Neen!! Hij volgt de wet niet. De wet volgens is
in letter én geest de wet
>respecteren, niet gaatjes in de wet misbruiken.

Tja, blijkt maar weer dat de wetgever erg
duidelijk moet zijn in zijn formuleren. Hij volgt
de wet wel dus in mijn ogen is het gebeurde
wettelijk. Anders had dit allemaal niet gekund.
Als de bedoeling was om alleen de mogelijkheid te
geven aan ministers om terug te keren in de kamer
(zoiets hoorde ik op de radio)...dan hadden ze dat
zo moeten formuleren....

Nog een gebeurtenis waaruit blijkt dat je niet
moet wachten met het repareren van
wetgeving/procedures etc. als het mis is
gegaan....zoals het amerikaanse gezegde don't fix
it if it ain't broke zegt.....
En aangezien hij wettelijk kennelijk wel kan
terugkeren (anders hadden we vandaag niet dit item
gehad) moet je niet achteraf zeuren over
mogelijkheden die je bent vergeten te
dichten.......los van wat je er ook van vind...de
mogelijkheid is door de politiek gegeven en iemand
maakt er gebruik van...

Groet Joris