Demilliano (PS)

H. van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri Jan 19 18:57:30 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 17:44 19-01-2001 Friday, Remko de Knikker wrote:

>Als ik deMilliano's betrokkenheid en verantwoording hoor heb ik het gevoel
>dat ik nog geen kamerlid zozeer en direct de gedachten van veel gewone
>nederlanders heb horen verwoorden. In die zin is het zelfs nogal ignorant en
>misschien wel arrogant om het woord 'kiezersbedrog' uit de kast te trekken,
>terwijl zijn mening velen uit het hart gegrepen is.

Als de Heer de M. zo betrokken en oprecht is, en niet de ijdeltuit en
egokikker waarvoor ik hem (voorlopig) houd, dan had hij *vanaf het barre
begin* met z'n nieuwe politieke groepering moeten starten. Opbouwen vanuit
het lege, kale niets, met tegenstand van alle gevestigde partijen. Zoals
wij als De Groenen dat tussen 1981-1987 hebben gedaan (om door Groenlinks
van onze vaandel beroofd te worden. En ook, inderdaad, niet door hebben
weten te dringen door de dikke lagen zelfingenomenheid van de zittende
machten). De Heer de M heeft echter de *slinkse* weg gepakt: een gaatje in
de kieswet misbruikt, om de idealen (van o.a. De Groenen, hij gebruikt oude
programmapunten van ons) ten koste van het CDA naar voren te brengen.

Zowel hij als Jurriaan Kamp (Ode) gebruiken de niet-integere weg voor een
boodschap die integer zou moeten zijn.
It just doesn't fit.
It stinks.
Doel én middelen moeten een integraal geheel zijn. Het doel heiligt de
middelen NIET.

p.s. Leefbaar Nedereland pakt het een stuk oprechter aan, overigens. Die
club heeft mijn sympathie wel, vooralsnog.