Schabbelaars te koop...

H. van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Jan 17 13:44:49 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 09:59 17-01-2001 Wednesday, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>Ex-politici zijn openlijk te koop (vraag: wanneer zouden ze daarmee begonnen
>zijn ?), veel werkzame journalisten, uitgebluste artiesten en zelfs onze
>'eigen' lijstgenoot Hein van Meeteren (Hein, wat maak je me nou ?) prijkt op
>de lijst. Men kan ze gewoon bestellen - opvallend veel mensen met een linkse
>achtergrond blijken schaamteloos hun zakken te vullen.

Dat schaamteloos zakkenvullen moet je natuurlijk eerst onderzoeken. Het
gaat zo: die academy wil graag bemiddelen bij dagvoorzitterschappen,
evenementen of spreekbeurten. Op zich geen onaardig idee, zo'n bemideling.
Castingbureau's doen dat al jaren op het acteer -en figureergebied bij
televisie en filmproducties. Er is eenvoudigweg *behoefte* aan bemiddeling,
van de kant van de bemiddelde (niet altijd hoeven te leuren) en van de kant
van de vrager (één plaats waar je een keus kan maken). Bedrijven willen
graag iemand met enige bekendheid om een of andere bijeenkomst fleur te
geven of de schijn van een "echt" tv-programma te verlenen. Die vraag is er
en een tv-presentator viedt zich aan.
Het aldus dagvoorzitten of opvrolijken van een bedrijfsevenement is voor
reeds goed betaalde tv-persoonlijkheden inderdaad een soms lucratieve
schnabbel. Tegelijkertijd mag je niet vergeten dat het  voor anderen gewoon
werk is (voor mij bijvoorbeeld). Mijn werk *is* het trainen, coachen,
begeleiden van bijeenkomsten, voorzitten van vergaderingen, debatleiden
enz. Toen de speakersacademy me de gelegenheid bood ging ik daar zonder
problemen op in. Leg me maar uit wat daar fout aan is. Ik heb nog geen
enkele opdracht daaruit gekregen, overigens, dus dat zakkenvullen valt wel
mee.

Graag uw aandacht, please note the following:

nieuw email adres per 1/12/2000:

------->     heinwvm at chello.nl

from 1/12/2000 new email address:

------->    heinwvm at chello.nl