fractiediscipline

Gerrit van Malkenhorst g.vanmalkenhorst at DDSGOUDA.NL
Tue Jan 16 22:29:56 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk,
Ik heb al eerder gezegd dat ik geen moeite heb met fractiediscipline als als
het gaat om fractie-interne zaken die voorvloeien uit partijprogramma's e.d.
Ik vind dat fractiediscipline als voortvloeisel uit uit coalitieafspraken,
achterkamertjesoverleg met andere partijen e.d. wat meer geruguleerd moet
worden omdat het af en toe de spuitgaten uitoopt met 'alle neuzen gelijk'
(althans bij ons in Gouda).
Als de overige fractieleden mee eens zijn dat een niet te hanteren
fractielid uit de fractie gezet wordt lijkt me dat prima.
De situatie waar je op doelt heeft neem ik aan betrekking op Utrecht. Ik
begrijp inmiddels dat in het in Utrecht wat anders toegaat dan elders in den
lande :). Hebben jullie daar een fractiereglement? ('die klootzak moet weg'
lijkt me niet volgens D66-stijl)
mvrgr,
Gerrit