Homohuwelijk, euthanasie en abortus

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Mon Jan 8 17:57:13 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Mon, Jan 08, 2001 at 02:53:58PM +0100, Ramon Barends (D66) wrote:
  :
  : Lijsters die hebben doorgeklikt naar de site van Ichthus Nijmegen
  : http://www.kun.nl/ichthus hebben gezien dat Ichthus een evangelische
  : studentenbeweging is. Argument dus van Ichthianen (althans de meerderheid,
  : want ook ik ben Ichthiaan maar dan een democratische ;) is dat het in de
  : Bijbel staat (Lev. 18).
  :
  : Verder word gezegd: D66 wil het veranderen. Waarom willen ze dat dan ?

  Beste vissen,

  Zonder doorgeklikt te hebben hadden we natuurlijk al gesnopen uit
  welke hoek de wind waait. Maar wat mag een 'democratische Ichthiaan'
  wel zijn? Iemand die op basis van volksraadplegingen de bijbeltekst
  vaststelt?

  Hoe dan ook: Wellicht kan Ramon een kleine exegese geven van
  Leviticus 18. Ik lees er een hoop over schaamte, en vermoedelijk doel
  je op vers 22, maar veel wijzer over het onderwerp wordt ik er niet
  van...

  Trouwens, laat ook maar :-)

--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                         Utrecht, The Netherlands |