Servie/Nato

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Jan 7 19:14:19 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Beste lijsters,
>
> Ikzelf breek die Servie-Nato draad af omdat nu door enkelen ook
> Joegoslavische websites als betrouwbare bron worden aangehaald.

Lastig is, als je die veronderstelde onbetrouwbaarheid niet aantoont.

[..]
> Maar ik vind uiteindelijk persverslagen over
> vluchtelingenstromen, asielzoekers en concentratiekampen toch
> geloofwaardiger dan verhalen van Milosovits of zelfs van de Nato.

Maar waar dienden deze persverslagen dan voor?
Zeggen ze iets over juistheid van de bombardementen of over het
besluitvormingproces of de wijze waarop die tot stand is gekomen?

> Dat
> sommige mensen op deze lijst hun ongelijk niet accepteren, vind ik jammer.

Ik heb ook altijd gelijk. ;-)

> Militair-diplomatieke manipulaties wegen voor mij niet op tegen collectief leed.

Bedoel je nu het Servisch leed?
Het leed van het volk (wij) in wiens naam de bombardementen hebben
plaatsgevonden?

Toegegeven, het is een lastige discussie.

Henk Elegeert