Rechter moet staat kunnen bestraffen

Lenny LBruce at FOOTPRINTING.COM
Tue Feb 27 18:51:32 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny schrijft:

Henk Elegeert wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Rechter moet staat kunnen bestraffen
>
> http://www.ld.nl/nl/html/algemeen/binnenland/binnenland.asp?binnenland_item=00606I6RP14OBB5UQ0Q2
>
> "
>
> Binnenland
>
>         Rechter moet staat kunnen bestraffen
>
> Den Haag - Waarom zou de staat nooit voor de strafrechter moeten
> verschijnen als hij iets fout doet, net als gewone burgers en bedrijven?
> Een Kamermeerderheid van CDA, PvdA en VVD vindt dat dat moet kunnen.
> Minister Korthals van justitie voelt daar echter niets voor.
> [...]

Kon helaas de 'link' niet volgen..
Het argument dat het de burger geld kost is oneigenlijk en staat buiten
de discussie. Wat wel binnen de discussie hoort te staan is het feit dat
"de politiek" en bij extensie "de staat" altijd weer beweerd dat "zij er
lering uit zal trekken voor de toekomst" en er dan verder niets mee
doet.
De financieele 'prikkel', waar bestuurders zo dikwijls van
overtuigd zijn dat ze helpen om de burger op het rechte pad te houden,
moet voor de overheid tot ongeveer gelijkluidende resultaten kunnen
leiden. Zoals al eerder door mij gesteld, "What's good for the goose, is
good for the gander", het wordt tijd dat "niet-naleving" van de overheid
net zo aan de kaak gesteld wordt als "niet-naleving" van de burger!
Uiteindelijk bestaat de overheid uit burgers..

MVG
Lenny
Dubitandum Est