De Politie, De Misdaad, en de Burger

Lenny LBruce at FOOTPRINTING.COM
Tue Feb 27 18:29:50 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het is nog niet zolang terug dat na lang (3 jaar) soebatten het
(waarschijnlijk) bij de politie gerapporteerde aantal beambten boven
water kwam als zijnde ongeveer 32.000. Nu hoor ik een cijfer van 44.000
beambten/agenten, en de roep voor meer. Er van uitgaande dat beide
rapportages min of meer korrekt zijn, moet het mij van het hart dat
ondanks 37+% meer personeel in zo'n korte periode de veiligheid van de
burger geen iota verbeterd is. Integendeel.
Dus in plaatst van Fl. 2.000.000.000 meer voor nog meer beambten zou ik
willen voorstellen om de prioriteiten te verleggen van achterlichten en
8 kilometer snelheidscontrole naar het vangen van tram, trein, en
roofoverval bandieten.
In mijn beslist niet bescheiden opinie zou de politie DAAR op volle
steun van de burgerij kunnen rekenen.
Een bekeuring helpt (heel misschien) de toch al redelijk gehoorzame
burger nog gehoorzamer te zijn, het stopt bandieten op geen enkele
manier. De echte  bandieten lachen zich in feite een breuk over de
manpower die nodig is voor dit soort kleinburgerlijkheid..

Bij een alcohol controle dit carnaval-weekend in Noord-Holland werden
10.520 controle's uitgevoerd en moesten 13 rijbewijzen worden
ingeleverd. Dat is ongeveer 1 op 1000 aanhoudingen..

Enige weken terug bij alcohol controle in de Amsterdam werden meer dan
5.000 auto's gecontroleerd en geen enkele bekeuring voor teveel drinken
uitgedeeld!! Je hoeft geen kosten/baten analyse uit te voeren om te
weten dat 0% niet haalbaar is. Kijk dan wordt het tijd om beambten
ergens anders in te zetten, bijvoorbeeld om boeven vangen, da's wel veel
meer risico..
BTW
Rechercheren voor porno op het Internet schijnt vanwege de combinatie
RSI/MSI ook niet zonder gevaar te zijn..
Toegegeven, 2 miljard meer naar de politie helpt het poldermodel :-)
Stay focussed

MVG
Lenny
Dubitandum Est