Groningen

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Feb 27 05:02:41 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Joris van den Wittenboer wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Inderdaad. Als je kijkt hoeveel mensen die normaal niet echt betrokken zijn
> bij "politiek" nu wel aan het discussieren waren en ook een keer gingen
> stemmen...dan vind ik dat winst.

Dit vind ik een zwak argument.
Een dergelijke houding naar de burger toe wijs ik af.

Maar het is goed mogelijk dat dit een van de onderliggende motieven is
geweest om het referendum op een dergelijke wijze in te zetten door de
politiek.

> Hun stem is normaal niet gehoord en nu
> wel. En misschien dat ze nu wat vaker betrokken zullen zijn bij politiek en
> vaker zullen gaan stemmen....

Voorlopig wijst nog niets in die richting.

> Ik meende dat Henk ergens schreef dat ze een vergelijkbaar plan gewoon weer
> konden indienen. Ik denk niet dat ze gewoon een ander plan met
> parkeergarage zullen voorstellen hoor. Bovendien hangt ze dan weer het
> referendum boven het hoofd....

Waarom niet direct gekozen voor het betrekken van de burger bij de te
maken plannen?
De weg via referenda is op die manier een lange en pijnlijke, tevens ook
kostbare weg.

Henk Elegeert