Minister Stumblebum

Gerrit van Malkenhorst g.vanmalkenhorst at DDSGOUDA.NL
Wed Feb 21 23:33:20 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Heren en dames (doen er wel dames mee aan deze lijst?)

Als ik de hele discussie over de cholestorolverlagende middelen volg (hier,
maar ook in de krant) dan moet mij een ding van het hart.
Waarom in godsnaam moet dit soort zaken door de overheid bepaald worden!
Ik heb het al eerder opgemerkt naar aanleiding van het besluit tot
terugdringing van de wachtlijsten in de GZ: we moe(s)ten de kortere
wachtlijst zelf betalen met een premieverhoging. Waarom mag ik zelf niet
bepalen of een kortere wachtlijst mij al dan niet meer geld waard is?
Hetzelfde geldt in deze cholestorol zaak. Waarom wordt het al dan niet
verzekerd zijn voor dit soort zaken ook niet aan de consument (dus mijzelf)
overgelaten (ja, CONSUMENT Gerard, want ook op het gebied van de
gezondheidszorg is de gebruiker vaker een CONSUMENT dan een PATIENT).

mvrgr,
Gerrit van Malkenhorst
(fervent roker)

PS: Er zijn sterke aanwijzingen dat hart- en vaatziekten veroorzaakt worden
door de chlamidia(?)-bacterie (dit idee is opgekomen na de ontdekking van de
heliobacter die maagzweren veroorzaakt). Mensen die gedurende hun leven
meerdere antibiotica kuren hebben gevolgd worden zeer significant minder
door deze ziekte geplaagd. Mijn tandarts zei mij laatst dat hij blij zou
zijn als dat het geval blijkt te zijn, omdat dan tevens het door de
voedingsindustrie opgefokte gezeur over cholestorol ook een afgelopen zou
zijn!