DNA 80%

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Feb 21 19:26:27 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Remko de Knikker wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Het democratische gehalte van onderstaande opmerking mag wel beneden  het
> intelligentiepeil van het Nederlandse volk geplaatst worden.

Dat is om een aantal redenen niet verstandig.
"De stem des volks" laat zich moeilijk vertalen via een uitslag van een
poll.
Een debat of discussie met daarop volgend een meningspeiling komt wat
dat betreft dichter in de buurt van een mogelijk "democratisch gehalte".

> Ik ben zelf van mening dat intelligentie een ondoorzichtig begrip is, dat
> bovendien bij elke willekeurige bekende definitie wel erg onnauwkeurig wordt
> bepaald onderstaand.

Je hebt het hier zelf ingebracht.....

> Op conditie dat Henk zelf onder hetzelfde ras valt, is
> onderstaande opmerking echter wel te plaatsen natuurlijk.

Mij ontgaat het causale verband.

> Ik ben er zelf nog niet uit, misschien dat DNA onderzoek uitkomst bieden
> zal...

Ik twijfel er sterk aan. De mogelijkheid dat de uitkomsten direct zijn
af te leiden, lijkt een ernstige deuk te hebben opgelopen. Overigens
geheel volgens mijn verwachting.

> vooralsnog lijkt me een meerderheidsstandpunt wel steekhoudend, in
> een partij die het referendum als speerpunt hanteert...

Op basis van een goed debat levert dat enkel een standpunt op van die
partij.
Spreek dan toch de hoop uit dat het referendum wat meer omhelst dan een
poll.

Henk Elegeert