College Tarieven Gezondheidszorg

Sun Feb 18 08:23:53 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Wie kan mij vertellen hoe de democratische controle op het College Tarieven
>Gezondheidszorg (CTG, voormalig COTG) is georganiseerd?
 (...)
>Hoe en bij wie kan ik over het CTG klagen?

 De web-site van het CTG is:
    http://www.cotg.nl

 Hier vindt men een reeks van pdf-documenten, die men kan downloaden.
 De files behelsen vooral uitspraken wat er waar zoal vergoed moet
 worden door de zorgverzekeraar. Saaie kost maar wie problemen heeft met
 z'n zorgverzekeraar vindt hier meestal wel iets van z'n (haar) gading.

 Teneinde een pdf-file om te zetten naar een ascii-file, post men de URL
 naar de vertaalrobot pdf2txt at adobe.com (of pdf2html at adobe.com voor een
 vertaling naar html).

 Marc Fluks, Amsterdam