Grens neolib dogma bereikt?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Feb 16 16:28:06 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Beste lijsters,
>
> Nog heerst het anti-liberalisme, de vrijheid van sommigen tegen de rest.
> Maar het schijnt dat de grenzen van het neolib zijn bereikt.

Dat soort van schijn vrijheid is mij altijd al een doorn in het oog
geweest.
Was onlangs al begonnen eens op te sommen waarin ik dan wel niet
allemaal 'vrijheid' zou hebben.
Ik was echter al snel bij de conclusie dat ik nu eerder een slaaf ben
geworden van alle vrijheden dan dat er werkelijk nog vrijheid te beleven
viel.

[..]
> De gekte schijnt nu een beetje te worden gestopt met die zogenaamde
> 'veiling' van FM-frequenties. Dat komt er op neer dat ondernemers jarenlang
> een zender opbouwen waarvan de goodwill (luisterdichtheid) het belangrijkste
> kapitaal is. Bij succes wordt ze dan vervolgens die zender weer afgepakt en
> mogen ze gaan meebieden voor wat ze zelf hebben opgebouwd. Dit is dus gewoon
> economisch fascisme.
>
> Schande dat D66 daar niet eerder tegen heeft geageerd.

Ik vond Bert wel goed inhoudelijk reageren.

Henk Elegeert