Een zorg (homo) minder...

Wed Feb 14 13:36:02 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Remko de Knikker <remkodeknikker at hotmail.xcom>:
>Aiai, dat is schrikken! Constantijn is homo volgens de RVD!!!

 Ik heb begrepen dat het bericht luidt dat Johan Friso GEEN homo is.
 Een hele geruststelling, natuurlijk. Nu kunnen we weer rustig slapen.

 Teletekst brengt het blije bericht (pagina 120) wel erg ongelukkig:
 eerst een bericht over een vijfvoudige verkrachting en daaronder:
 Johan Friso is geen homo ! Dat is nog eens een daad stellen.    :-)

 Bovendien wil deze meneer, nu hij geen homo is, koning worden voor
 het geval dat de Kroonprins van het laatste afziet. Broertje Constan-
 tijn heeft het nakijken.

 Rare uitspraken van de RVD (zie: http://www.rvd.nl ) dus. Zoiets leidt
 tot Kamervragen. Is het de Minster-president bekend dat Prins Johan
 Friso geen homoseksueel is ? Hoe lang weet de Minister-president dat
 en waarom heeft hij de Kamer pas nu ingelicht ? Wat denkt hij hieraan
 te gaan doen ? Welke garantie heeft de Kamer dat de Prins... en wat is
 precies de rol van juffrouw Maxima bij deze 'coming out' geweest ?

 Laten we eerlijk wezen, we hebben nu recht op meer.

 Ik stel voor deze verklaring tot de 'meest curieuze' van 2001 uit te
 roepen. Kok is inderdaad 'de regie' kwijt.

 Maar ik ben natuurlijk wel gerustgesteld. Stel je voor: homo... Een
 mens moet er niet aan denken.

 Nou, even dan.

 Marc Fluks, Amsterdam