Electriciteit

Wed Feb 14 12:24:35 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik vroeg het me ook af waarom D66 voor privatisering is van de netten. Hou
de infrastructuur in bezit als overheid. Dat net is nu net het onderdeel
dat ervoor zorgt dat een producent monopolist zal worden. Dat moet je dus
in handen houden. Amerikaanse vorbeelden geven al aan dat het weggeven
daarvan een slechte voorziening veroorzaakt. En niet alleen in california,
in sommige plaatsen zijn ze de netten alweer aan het deprivatiseren,
doordat het uit de hand gelopen was. De combinatie van druk van de
aandeelhouders en de druk tov consumenten slaat vaak over in het toegeven
aan de druk van de aandeelhouders en dus in een beperking van kosten en
verhogen van winst.....de dupe is..... U weet het wel....

Groet Joris