PALESTINA-israel

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Dec 15 13:01:37 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Glenn Mellonius wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Het kan toch niet anders dan dat er ooit een onafhankelijk Palestina komt.
> Is het niet over 3 jaar, dan wel over 100 jaar, of misschien wel over 1000
> jaar, maar ooit komt het er.

De vraag zo gesteld, vraag ik me af wat dan wel de "winst" is van het
handhaven van de huidige spanningen?

> Dus alle doden en gewonden van nu zijn een complete krankzinnige
> overbodigheid.

Mee eens. Wordt het niet tijd dat anderen een doorbraak gaan eisen om
een eind te maken aan de "rechtvaardiging" van de terreur van de een op
de ander?

> Een oudoom van mij is gesneuveld in Belgie in de eerste wereldoorlog.
> (hij vocht voor de Engelsen)
> Ook voor niets.

"There's no such thing as a winnable war. It's a lie we don't believe
anymore..." Sting.

> Duizenden en duizenden doden, en een boel ellende.

Altijd iemands vader/moeder, altijd iemands kind!
En trauma's voor de komende generaties.

> Helemaal voor niets. Belgie is nog steeds Belgie, Duitsland nog steeds
> Duitsland, Engeland nog steeds Engeland.
> Er is in wezen niets veranderd. Alles was voor niets.

Wij hebben Europa dat ons nu verenigd.
Daarnaast de Verenigde Staten.

Zijn Palestina en Israel niet op een of andere wijze te verenigen, of
daartoe te verplichten?

Henk Elegeert