PALESTINA-israel

Glenn Mellonius Glenn.Mellonius at INTER.NL.NET
Sat Dec 15 11:51:08 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Arjan Stoffels" schreef:

> Beginnen over 'vergeving' of
> 'oplossing' of 'samenleven' of desnoods 'tot elkaar veroordeeld zijn' zou al
> veel constructiever zijn.

Ik zou ook graag willen weten wat men "in Den Haag" hierover denkt.
Ik denk in ieder geval dat men in de wereld nu volkomen krankzinnig is in
de letterlijke betekenis van het woord.
Gefixeerd op het hier en nu overziet men niet waar het om draait.
Het kan toch niet anders dan dat er ooit een onafhankelijk Palestina komt.
Is het niet over 3 jaar, dan wel over 100 jaar, of misschien wel over 1000
jaar, maar ooit komt het er.
Dus alle doden en gewonden van nu zijn een complete krankzinnige
overbodigheid.
Die Netanyahu en Sharon hebben voor niets de boel getraineerd, helemaal
voor niets.
Palestijnen en Israelis zijn tot elkaar veroordeeld, men dient
overeenkomstig te handelen, dus het gebied tussen de twee te verdelen.
Tenzij die twee bevolkingsgroepen assimileren, maar dat zie ik niet zo
gauw gebeuren.

Een oudoom van mij is gesneuveld in Belgie in de eerste wereldoorlog.
(hij vocht voor de Engelsen)
Ook voor niets. Duizenden en duizenden doden, en een boel ellende.
Helemaal voor niets. Belgie is nog steeds Belgie, Duitsland nog steeds
Duitsland, Engeland nog steeds Engeland.
Er is in wezen niets veranderd. Alles was voor niets.

Dat zullen ze later ook zeggen over de oorlogen tussen Palestina en
Israel.

Glenn Mellonius
Haarlem.