Regime Sharon

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Aug 15 16:37:21 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Raimond,

Dan begrijp ik je goed dat je "verzoek" in feite niet aan "hem", maar
aan de volgelingen was gericht?
Maar "je rechten claimen" komt toch juist voort uit het feit dat het de
"Universele Verklaring van de Rechten van de Mens" zijn en ook door alle
anderen erkent als zodanig. De erkenning moet dan toch komen van hen die
deze mede hebben ondertekend?! De claim erkennen en daarnaar handelen.
Daar is dan toch juist niet direct een instantie nodig die feitelijke
macht uitoefent of toekent.

T.a.v. de VS,  daarvoor gaat jouw verhaal van zich "beter te achten", of
"recept voor een betere wereld" op anderen te willen toepassen, nu juist
ook op. Dan toch, dat hun belangen tegen alle andere in, beschermt moet
worden. Desnoods met geweld.
Als wij nu allen, zowel aan Sharon als aan de VS laten weten dat we iets
anders verstaan onder datgene wat we in de verklaringen hebben
afgesproken, pas dan geven wij toch blijk van het belang van die Rechten
van de Mens en claimen we erkenning?

Henk