[De (niet meer zo) Nieuwe Omroep]

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Mon Aug 13 20:09:31 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Geachten,

In de media heb ik mij inmiddels zeer ontstemd getoond over dit besluit van
Van der Ploeg. Hij heeft bij mij (in de wandelgangen) altijd de indruk gewekt
dat hij De Nieuwe Omroep best wilde toelaten, maar dat de adviezen (uit
Hilversum) hem dat niet mogelijk maakten. Nu is er een ander advies, van de
bezwaarschriftencommissie van OCW, dat hij had kunnen volgen door DNO alsnog
toe te laten.

Ik ga meteen na het reces proberen om Van der Ploeg alsnog tot een andere
beslissing te brengen. Ik weet op dit moment niet of daar een kamermeerderheid
voor is, het zou wel eens kunnen dat PvdA en CDA te veel achter de Hilversumse
omroepen aanlopen om dat toe te staan. Maar ik meen dat DNO zich nou juist bij
uitstek door de publieke missie van de publieke omroep laat inspireren, en dat
dit dus een kans verdient tussen alle Lingo's en andere ongein.

Groeten,

Bert Bakker.