multiculturalisten

Sun Aug 12 12:50:13 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,

 Joris van den Wittenboer <jwittenboer at HOME.NL>:
>Het woord multiculturalisten zie ik vaker en vaker voorkomen op deze lijst.
>Ik vraag me af wat de schrijvers hiermee bedoelen. De zinnen waarin het
>staat gaan vaak van een soort tegenstelling uit.

 Inderdaad. Het gaat om het ver-ideologiseren van een verschijnsel waarbij
 men tot exact het tegenovergestelde komt. Appartheidsdenken en zo. Singh
 Varma is daar een prachtig voorbeeld van: racistisch als de hel, bedondert
 ze de hele handel met multiculturalistische prietpraat. Plotseling krijgt
 menigeen dat door, maar ze heeft het altijd al gedaan. Partijgenoot Van
 Boxtel vernoemde er door zelfs een prijs naar haar; die is er dus aardig
 ingestonken :-)

>Mag ik aannemen dat deze schrijvers zelf monoculturalisten zijn? En dat
>ze 1 enkele cultuur willen voor Nederland? Gaarne uitleg want dat kan ik
>me toch moeilijk voorstellen.....

 Je moet boven de ideologie staan, niet boven het verschijnsel. In die
 zin moet ik niets van welke cultuur dan ook hebben (inclusief de Neder-
 landse, uiteraard). Ik ben niet bepaald een nationalist maar van de glo-
 balisten moet ik dus ook niets hebben.